ارزون فروش | خرید فیلم,خرید سریال,سریال ایرانی,سریال خارجی,سریال

بزرگترین فروشگاه اینترنتی با بیش از هزاران کالا و فیلم و سریال

ارزون فروش | خرید فیلم,خرید سریال,سریال ایرانی,سریال خارجی,سریال

بزرگترین فروشگاه اینترنتی با بیش از هزاران کالا و فیلم و سریال

شرح وظایف مدیر ارشد سئو

شرح وظایف مدیر ارشد سئو

ر مطالب گذشته در مورد بهینه سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو و یا همان سئو مباحث زیادی داشتیم. به اینکه سئو چیست و چرا در دنیای دیجیتال امروزی تا به این حد لازم به شمار می‌رود پرداختیم. همینطور در مورد وظایف مشاور سئو صحبت کردیم. این مقاله از وب‌سایت ابوالفضل دانش به مدیر ارشد سئو و شرح وظایف فرد در این شغل اختصاص دارد، اما قبل از آن به توضیح مختصری در مورد سئو خواهیم پرداخت.

SEO (سئو) که از حروف ابتدایی کلمات در عبارت “Search Engine Optimization” گرفته شده است، مفهومی است که در مورد علم بهینه سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو استفاده می‌گردد. در واقع سئو به هر اقدامی گفته می‌شود که توسط افراد برای بالابردن رتبه‌ی وب‌سایت در موتورهای جستجوگر مانند گوگل انجام می‌شود. سئو به رشد بازدید در جستجوهای طبیعی۱ (organic search) تمرکز دارد. سئو عناصر تکنیکی و خلاقانه که در بهبود رتبه، ترافیک و افزایش آگاهی در موتورهای جستجو لازم هستند را در برمی‌گیرد.

لازم است بدانیم که کم هزینه ترین و مهم‌ترین روش افزایش بازدید از وب‌سایت، کسب جایگاه قابل قبول در موتورهای جستجو است. اکثر ترافیک وب۲ توسط موتورهای جستجویی مانند گوگل (Google)، بینگ (Bing) و یاهو (Yahoo) فراهم می‌آید، اگرچه ترافیک شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند بازدیدکننده‌هایی را به سمت وب‌سایت شما جذب کند، اما غالباً این موتورهای جستجو هستند که بیشتر مورد توجه کاربران اینترنت قرار می‌گیرند. چنانچه وب‌سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم آورد، این موضوع مصداق دارد.

موتورهای جستجو از این نظر که ترافیک هدفمند فراهم می‌کنند بی بدیل هستند، یعنی مردم به دنبال چیزی که شما ارائه می‌دهید می‌گردند. موتورهای جستجو اصلی‌ترین عامل در تحقق این موضوع به شمار می‌روند. اگر آن‌ها نتوانند وب‌سایت شما را بیایند، فرصت‌های زیادی را در جذب ترافیک و بازدیدکننده از دست خواهید داد. بنابراین ناگفته پیداست که استفاده از یک فرد متخصص در زمینه‌ی سئو و اعمال استراتژی‌های بهینه سازی وب‌سایت از جمله موارد حیاتی در موفقیت یک کسب و کار آنلاین به حساب می‌آید.

مدیر ارشد سئو

 مدیر ارشد سئو (Head of SEO) مسئولیت فرمول سازی استراتژی‌های بهینه سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو را عهده دار است. مدیر ارشد سئو همچنین در رشد کمپین‌های بازاریابی دیجیتال مشارکت دارد. وی با بخش‌های مربوط به تولید محتوا و مدیر بازاریابی جستجویی به منظور گسترش و استفاده از استراتژی‌های مناسب بازاریابی دیجیتال همکاری دارد.

تلاش‌های مدیر ارشد سئو باعث جذب ترافیک بیشتر به وب‌سایت‌های مرتبط با کسب و کارها و در نتیجه جذب مشتریان جدید و نگهداشتن مشتریان قبلی خواهد شد. در حقیقت این مدیر ارشد سئو است که بهترین نتایج را از طریق بهینه سازی صفحات آنلاین محصولات و یا کسب و کار ارائه خواهد داد.

به غیر از مسئولیت بهبود رؤیت پذیری صفحات وب‌سایت و افزایش رتبه‌ی وب‌سایت در جستجوهای طبیعی، مدیر ارشد سئو همچنین عهده دار خلق، به کارگیری و آنالیز برنامه‌ها و کمپین‌های سئو نیز به شمار می‌رود. به عبارتی دیگر مدیر ارشد سئو نقشی کلیدی در تمامی پروژه‌های مرتبط به سئو را بازی می‌کند.

شرح وظایف مدیر ارشد سئو

  • رهبری

بی شک مدیر ارشد سئو تمامی فعالیت‌های دپارتمان سئو را رهبری می‌کند و بر مدیر سئو و تمامی پرسنل نظارت دارد. لازم به ذکر است مدیر ارشد سئو برای عملکرد محتوای بهینه سازی شده توسط دپارتمان سئو نیز پاسخگو خواهد بود. وی همینطور اهداف مشخصی را برای هر فصل و همچنین به طور سالانه تعیین نموده و از عملکرد صحیح و کارآمد تمامی کمپین‌های محتوایی با بودجه‌ی مشخص و زمان مشخص اطمینان حاصل می‌نماید.

  • استراتژی

مدیر ارشد سئو مسئولیت تعیین مسیر استراتژیک کمپین‌های محتوایی برای کسب و کار مورد نظر را عهده دار است. وی از به درستی پیش رفتن تمامی استراتژی‌ها در جهت اهداف کلی کسب و کار به منظور جذب ارزش اجتماعی پیش بینی شده نیز اطمینان حاصل می‌کند.

  • نوآوری

مدیر ارشد سئو نقش بازنگری محتوای کسب و کار را به طور منظم در تلاش برای شناسایی فرصت‌ها، نقاط بهبود و راه حل‌های خلاقانه برای برنامه‌های سئو مرتبط با کسب و کار ایفا می‌کند. همچنین مدیر ارشد سئو در رویدادهای مرتبط با سئو به منظور کسب مهارت‌های جدید سئو که برای کسب و کار موقعیت رقابت در نتایج رتبه بندی و جذب ترافیک و بازدید طبیعی را ایجاد می‌کند شرکت می‌نماید.